Schuleinschreibung für das Schuljahr 2024/2025

Teil 1 - Registrierung

Abgeschlossen.

Teil 2 - Schulreifefeststellung

Bei der Schulreifefeststellung muss Ihr Kind anwesend sein. Für die Feststellung der Schulreife können Sie einen Termin vereinbaren, nachdem Sie von der Bildungsdirektion für Wien die Platzzusage für unsere Schule erhalten haben.

Da die Volksschule Grinzinger Straße eine öffentliche und keine private Volksschule ist, erfolgt die Schulplatzzuweisung ausnahmslos über die Bildungsdirektion für Wien (Abt.Präs.6 )! Es können somit auch keine Schulplätze vorreserviert werden.

Auf der folgenden Homepage finden Sie Formulare und Erklärungen in den verschiedensten Sprachen für die Schuleinschreibung:

VBS enrolments for the school year 2024/25

There has been a change to the enrolment process for the VBS (Vienna Bilingual Schooling) system for the forthcoming school year.
In order to enter the VBS system your child is required to undertake an orientation talk to establish their level of English and German language competence.
This year the orientation talks will take place in the week of 13th to 17th November 2023. Please bring any requested paperwork at the same time (the paperwork required will be explained to you in the letter you will receive from the Vienna Board of Education).
In order to make an appointment for the orientation talk please contact the Headteacher directly on the phone number on the homepage, or by e-mail.